Categories
Uncategorized

Mesi-looduslik suhkur

Mesilaste üks tunnustatumaid tooteid on mesi. Mett nimetatakse tavaliselt “looduslikuks” suhkruks. Kas see muudab selle teistest magusainetest paremaks? Kas see on tervislikum? Toitvam?

Mesi koosneb samadest ehitusplokkidest nagu lauasuhkur, glükoos ja fruktoos. Lauasuhkrus on glükoos ja fruktoos omavahel ühendatud. Mees jäävad fruktoos ja glükoos eraldi. Selle erinevuse tõttu on mees veidi rohkem fruktoosi kui glükoosi, mis annab magusama maitse. Mesi on veidi tihedam kui lauasuhkur. Ühe supilusikatäie mee kohta on 63 kalorit, samas kui lauasuhkru kohta on 48 kalorit. Kuna mesi on veidi magusam, võite seda vähem kasutada. Lisaks imendub fruktoos veidi aeglasemalt kui glükoos, mis võib aidata kontrollida veresuhkru taset.


Meel on mõningaid eeliseid, mida lauasuhkrus ei leidu. Mesi sisaldab väga väikeses koguses mineraale nagu kaalium, kaltsium, fosfor, magneesium, raud ja vask. See sisaldab ka vitamiine, nagu vitamiin B6, riboflaviin ja folaat. Mesi pastöriseeritakse tavaliselt lisandite eemaldamiseks ja potentsiaalselt kahjulike bakterite hävitamiseks. Pastöriseerimise kõrged temperatuurid vähendavad tõenäoliselt vitamiinide ja mineraalainete hulka mees.

Lõppeks näib, et meel on ka mõned antioksüdantsed ja põletikuvastased omadused. Väidetavalt vähendab toormee tarbimine õietolmu jälgede tõttu hooajaliste allergiate mõju.

One reply on “Mesi-looduslik suhkur”

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.